csütörtök, november 6

Kezdet

Már egy ideje forog bennem a gondolat, néha már megfogalmaztam így vagy úgy, ez is csak egy újabb próbálkozás. Nem hiszem, hogy a szimbólumoknak, egybeeséseknek és egyéb misztikálható jelenségeknek közük lenne a mindenki által észlelhető valósághoz - de abban igen, hogy a saját valóságomhoz igen. És nagyjából annyira, amennyire engedem. Persze csak nagyjából, mert vannak olyan dolgok, amiket én nem formálhatok, van ez a tudatalattinak nevezett ősóceán (ami maga is általunk képzett kép, de az a dolog létezik - számunkra -, amire alkalmazzuk).
Oké, ezt tudjuk.
Tehát alkalmazhatok magam számára szimbólumokat, amiknek akár még lehet erősebb hatása is, mint gondolnám. Az egy dolog, hogy a fogalmaknak van egy elsődleges hatása-képe, de ez önmagában még nem elég, új jelentést, konkrét jelentét kell hozzájuk fűzni, ha szeretnék használható fókuszt találni. Ja, a fókusz-gyártás elmélete és gyakorlata is lehetne a cím, a régi Mage paradigmája engem eltalált.
Vegyük az évszámokat. 2008 van. A szám érdekes, szép, kiegyensúlyozott - zöld, és fekete, de a nullák pont eléggé hígítják ahhoz, hogy ne legyen túl tömény. Ha hozzáveszem az ez évi meghatározó eseményeket (szakítás, felvételi, vizsga, első "profi" fellépések pénzért, énektanulás, költözés, ja, meg egy majd fél éves, viszonozatlan szerelem (úgy mellékesen)), akkor jelentése is van. Csapjunk hozzá általános fogalmakat, úgy, mint változás - rombolás! - , iránykeresés, ... kezdet. Ezt érzem már jó ideje, hogy el kéne kezdeni valamit. Most nem újrakezdeni, az valami más, most csak egyszerűen... kezdeni. Adottak hozzá a feltételek.
Tarotból egész biztos, h a Torony volt rám jellemző eddig (még ha a tesztek nem is ezt adták ki), (meg még nyilván mások is, de hagyjuk :D ), én magam általában a Bolonddal azonosulok, oda-vissza megmagyaráztam mindent.

Tenger van körülöttem, viharos, én meg a tornádó szemében utazom (ugye így hívják?).
Kezdeni kéne. Kezdeni kéne magammal valamit.

Ó, jajj, szerettem volna értelmes összefüggő bejegyzést írni, ami nem csak rólam szól, de megint csak ugyanoda értem. Nem baj. De, baj. Namindegy.

4 megjegyzés:

Furiae írta...

Hogy gyűlölöm, hogy hónapok óta a Bolondot, a 0. kártyát húzom a nagy arkánumból.

Te pedig a 3. vagy, akiről tudok.

Névtelen írta...

"Ó jaj, én vagyok az oméga és az alfa..."

Angwen írta...

A Mage fókusza, az tényleg nagyon eltalált. Az énekléssel pl. echte így van. Amint igazán el tudod hinni, hogy a magas hang mélyen van, tényleg mélyen lesz, és lazán kiénekelhető. De erről meg kell győznöd a realitás illúziójának béklyójában senyvedő agyadat... ezért a fordítva mutogatás, az összes képzet, amint magadnak kreálsz... És ha elérsz egy szintet, mindezt majd elhagyhatod, mert már nem lesz rá szükség, az elméd hisz anélkül is.

z írta...

jung irigykedhet...;) sőt. i alone i set my mind in motion.:)