kedd, március 6

ehh. naponta szétesni, jó ám.

ja, amúgy ez a changeling van legalább olyan érdekes, mint az összes többi WoD játék, csak szólok. Sőt, számomra kicsit több értelme is van, mint mondjuk a vámpíroknak. Kábé annyira bele lehet szőni az összes többi cuccot, mint a Mage-be. Jó, persze, van itt is bonyolult és bonyolódó mitológia, meg történelem, ami esetenként undorítóan angolszász (főleg az a fejezet, amiben bizonyos misztikus helyeket írnak le, és mind Észak-Amerikában van), meg persze a tündérkedések alaphangulata erősen az írféle meg a germán mitológiából jön. Magyarországra vonatkoztatva könynen zavarba leht jönni, h most oké, Tündér Ilona. Van egy darab olyanunk. Meg van sárkányunk. Meg van Fanyűvőnk, meg egy csomó királyunk és királylányunk, királyfikkal. Hm. Tulajdonképpen a főhőseink egy komoly része eleve changeling vonásokkal bír (pl. sokáig gyerek, jóval tovább kell szoptatni, mint az normális), és eleinte tudja, h mit kell tennie. Van boszorkány (no, ezt a kategóriát pl. nagyon hiányolom a rendszerből, mert szvsz alapvető fogalom), meg egy csomó beszélő állat. Táltos paripa. Alapfelszerelés.
Ergo, be lehet határolni Mo. tündérlakosságát... az meg egyértelmű, h a mélyebb álmodásban már szellemek és egyéb sámánisztikus dolgok vannak. Nehogy már. Árkádiát messziről le lehet felejteni, több néprajzi kutatás kellene a betájoláshoz, de megérné.
Ha az időrendet helyezzük el mélységként, akkor azért követhetőek a dolgok. ööö. Talán.

2 megjegyzés:

Dreamer írta...

A boszorkányégető, mézeskalácszabálókat el ne felejtsd (igaz, az germán mese) :D! Tuti Redcap! És hogy megették a banyát is..:)

Névtelen írta...

Anélkül, h értenék a changelinghez: a magyar néphitben azért van nem is kevés ééérdekes figura, csak kicsit utána kell járni. ajánlom krúdyt, a babonák könyve jó nagyon, meg dömötör teklát. nála egészen fílinges szószerinti idézeteket is lehet találni mindenféle idősebb falusitól, akik még "találkoztak" ilyennel...