szerda, december 12

Passzív-agresszív hype

Najó, tényleg nem érzem tumblr-kompatibilis témának a Hobbit körüli hype kritikai elemzését, egyrészt sok szöveget kíván, másrészt meg ... nem oda való az emtétéelemzés, ebben asszem egyetértek Gandalffal.

Szóval, van az a jelenség, amikor valami olyan közepes szinten érdekel, viszont a környezetem ennél lényegesen nagyobb erővel nyomatja, és egy idő után elfárad a szűrőm. Ilyenkor vagy lelkes leszek én is, de ha már szűrni kellett, akkor valószínűleg a másik irányba csap át a viszonyom a hájpolt dologgal. Most is ez történik, nem csak velem, de többekkel is a szektából. Ez eddig rendben is van, ahogy elnézem, max csak a véleményt nyilvánította ki pár ember, ráadásul magánúton a többség. Az viszont kib idegesítő, amikor ennek a véleménynyilvánításnak a létjogosultságát próbálják meg cáfolni azzal, hogy dehát nem kéne idegesnek lenni, miért zavar, miért mondod, hogy zavar - és miért nem veszel benne részt, amikor szerintem kéne? Ez utóbbi azért pont eléggé öngól, ennl többet várok intelligensnek tartott emberektől. Ahogy mondjuk a tábokritikáknál se szabad azt mondani, hogy "ne írjatok negatívan", (nem, ezzel nem egyenlő annak a megfogalmazása, hogy nem érzem jogosnak ezt a szintű negatívumot).

Speciel nem annyira vészes a Hobbit-hype, (már azt leszámítva, amikor Ankalimon a 10. kérdést tette fel), csak marhára idegesítő, hogy mindez a Facebookon zajlik. Mintha teledobálnák a postaládámat szórólapokkal, vagy sorban állnának a beöltözött emberek az utcámban. Arról nem is beszélve, hogy a rendezvényeinkkel kapcsolatban amúgy is elkezdett kialakulni bennem némi rossz érzés, hogy túl sok energiát szív el a barátaimból, és mindezt ijesztő természetességgel teszi, mintha elvárható lenne. "Elkélne a segítség". Faszom. Milyen alapon várnámnak tőlem több segítséget, mint felajánlottam? Nem írtam semmit alá a véremmel, nem érzem fontosnak, amit fontosnak érzek, azért teszek. Ennyi. A prioritásaimmal én magam gazdálkodok, és én határozom meg, hogy ki szólhat bele. ott voltam, hallottam, amikor többek között az én "szervezési energiáimról" is szó esett, belefoglalva az emtété egészébe, hogy mindre szükség lesz, nem értettem az elképzeléssel egyet, de nem is kötelez rá semmi sem. (Annyit ajánlottam fel, hogy pontos instrukciók mellett segítek dolgokban, felelősséget nem vállalok, csak egy részprojektért, az folyamatban is van. )
Á, mindegy, majd valamikor megnézem a Hobbitot, megcsináljuk a Turambart jól, és béke.

2 megjegyzés:

zs.gothpunk írta...

Szívemből szóltál.

Gandalf írta...

Ez a Facebook átka, ott nem lehet szűrni. :0(
A jó öreg fórumon voltak még topicok, és ha egy téma nem érdekelt, egyszerűen nem néztem meg a topicját. Facebook-on nem tudok olyat, hogy "politika"-szűrő, "Hobbit-szűrő", "9gag-szűrő", mindent az arcomba kapok. És ez nem jó - de tumblr-ön is igaz ez. Ezért felesleges konkrét embereket hibáztatni, nyilván mindenki olyasmivel tölti meg az üzenőfalát és a dash-t, ami érdekli.