csütörtök, október 29

széttört agyak

Szeretnék leülni egy fotelbe, és olvasni. Néha letenni a könyvet, felpattanni és kijárkálni a gondolataimat, aztán folytatni az olvasást a szürke alkonyatban.
--
...és aztán ott volt az a szempont is, hogy a csöndnek szüksége volt az emberekre. Nem akkor, amikor kint álltak a szakadék szélén, olyankor túlságosan teli voltak gondolatokkal, hanem olyankor, amikor  már zuhantak. Ilyenkor néha ellopta őket, ki az időből és térből, megevett belőlük egy kevese, aztán óvatosan visszahelyezte a maradékot a zuhanásba. Néha zökkent az idő, de ezt rendszerint nem vette észre senki.(részlet A magányosan kidőlő fák hangja c bestiáriumból)
--
Miért hiszik azt egyesek, hogy az "önzetlen" cselekedetekből nem származik előnye az embereknek - vagy nem azért teszik, mert attól nekik bármilyen módon jobb lesz? Az, hogy ez mennyire tudatos, az persze más kérdés.
De én nem hiszek abban, hogy van olyan cselekedet, ami nem azért jön létre, hogy a végrehajtójának bármilyen módon jó legyen. Bármilyen módon. Bármilyen feltételezett módon.
Attól meg végképp tizenévest kiált az agyam, ha azt látom, hogy még el is ítélik azt, amikor valaki azért segít, mert nem akar lelkiismeretfurdalást. Lelkes kamasznál még oké, de egy felnőttnél...
--
Ma fordítottam magyarról angolra szabályzatot. Nehéz volt. A szavak felét szótáraztam, és csak azért a felét, mert a többi kötőszó meg ilyen egyéb izé volt. Szerintem azért egy hozzáértőnek is meg kéne mutatni, de nem szólok bele. Angolról magyarra szívesebben fordítottam volna, magyarul legalább tudok minimális szinten.
De legalább volt feladatom.
--
most esett le, h nem kezdtem el összeállítani a helovíni zenéket. gváhh.

2 megjegyzés:

fqqdk írta...

sztem nem mindenben értünk egyet, de mit szólnál hozzá, ha felváltva osztanánk a csávót? a következő válaszára én reagálok. ;)

gothposeur írta...

Deal. :D