szerda, december 15

Nem tudom, hogy a "hisztissé tesz" a megfelelő szókapcsolat annak a leírására, amit kivált belőlem a politika, vag lényegében bármely közéleti téma manapság - rémlik, hogy anno, amikor "még egy embert" toboroztak mindenféle nagy politikai-beszédes felvonuláshoz, már akkor is ugyanez volt. Én magamat speciel nem tudnám pontosan meghatározni a mindenféle koordináta-rendszerekben - az a típus vagyok, aki liberálisnak konzervatív, konzervatívnak liberális.
Az viszont dühítő, amikor azt látom, h az emberek egy része nem is az adott probléma átgondolása után formál véleményt, és természetesnek veszi, h a vitában a másik fél is csak a színek mentén mozog, nem a saját elvei, gondolatai mentén.
Elkeserítő.
Szerintem a felmerülő problémákat nem lehet megoldani a jelenlegi szempontrendszerek alapján. Kompromisszumot nem lehet hozni kompromisszumképtelen helyzetben. Nézőpontváltás, perspektíva-váltás, akármi...

Igazából akár jó is lehetne az, hogy ennyire radikális változtatásokat eszközölnek. Elvben. De ahhoz érteni kellene a dolgokhoz, és legalábbis törekedni az objektivitásra meg ilyenek. Ehh, mindegy. Ezek a dolgok kicsiben sem működnek, hát még nagyban.
--

Nem mentem végül Tiamatra, a szél elkezdte lemarni az arcomat hazafelé menet, és már kilenckor el akartam aludni (persze nem sikerült).

Nincsenek megjegyzések: